freaketmoa

Alla inlägg den 18 augusti 2013

Av Moa Andersson - 18 augusti 2013 19:36

Idag har jag varit men Feffeliten som min farsa säger. Fotade med henne idag, hon hade med sig egen kamera! Och Towe kom hem idag ;D Sjukt glad e jag, och hon har lånat sin kusins system! Mycket kamera här nu xD Vi lekte runt med Jana, skit kul faktiskt! ;D Sen sprang vi runt på gården som 2 galningar för vi var rädda för en tupp. Btw kalven har inte kommit ännu. Men man får hoppas på snart.

IMORGON BÖRJAR MARDRÖMMEN. HÖGSTADIET! Usch, vill inte börja där. Känns så scary bland 8:orna och 9:orna :/ Fast vi får vara själva den första dagen. Puh.


Bjuder på mig själv idag :$


 

Av Moa Andersson - 18 augusti 2013 10:49

Ja, som rubriken säger är detta en bra start på dagen då. Jag satte mig vid datorn för att kolla runt på FB. Så kollar jag ut genom fönstret, såg jag en liten ponny komma promenerande på vägen. Då tänkte jag väll att Lilleman rymt igen som vanligt. Sen kom Bubba då fick jag genast panik och sprang ut i stallet o hämta grimma till Bubba & Galliano. För vi tänkte att även Galliano nog skulle rymma. Men först tog vi fast Bubba, Lilleman behöver inte grimma för han går snällt efter en. Vi släppte in Bubba & Lilleman i en hage och gick till den andra. Där stod Galliano och väntade på att få komma till sina kompisar. Jag öppnade och skulle sätta på honom grimman, så sprang han ut iväg. BRA! Men fick tag på honom tillslut. Så sen va dom i hagen och bockade runt allihopa.


Men när Lilleman var lös sprang den lilla valpen för livet när hon såg honom, det såg ganska roligt ut men de va synd om henne. Hon har aldrig sett en häst förr så det var därför hon nog va så rädd.

Btw, kalven kom inte igår. Så jag väntade i onödan. Fast jag gav upp när det blev mörkt. Så jag hoppas den lilla skiten kommer idag då ♥ Fick även reda på att igår va de en som hade min blogg som favoriter, så söt han e ♥


Bjuder några bilder på hästarna och hundarna :))


 

Molly & Indy ♥

 

Gibbzzon ♥

Hades ♥

   

CoolBubba ♥

 

Galliano ♥

 

Lilleman ♥


//Moah 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Jag är en tjej på 13 vintrar och äger då 2 hästar som heter Galliano och Lilleman, jag har ridit sedan jag varit jätte liten på Lilleman som vi haft sedan han va 4 år. Galliano fick jag för 2 år sedan av min syster. Men här kommer jag att blogga dagligen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
29
30
31
<<<
Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards